INTRANET - Branżowy katalog firm z Rzeszowa i okolic

Jak wykorzystać marketing szeptany w promocji kliniki medycyny estetycznej?

Jak wykorzystać marketing szeptany w promocji kliniki medycyny estetycznej?
Każdy z nas wie, że że zdrowie jest jedną z tych najważniejszych wartości w życiu. Medycyna estetyczna łączy w sobie zarówno pomoc medyczną, jak i możliwość odmiany wyglądu. W wielu przypadkach nawet małe zmiany estetyczne mogą znacząco wpłynąć na samopoczucie i poprawę komfortu życia. Medycyna estetyczna rozwija się w ekspresowym tempie i można zauważyć, że w ostatnich latach przybyło gabinetów oraz klinik. Warto wspomnieć, że współczesna medycyna estetyczna nie kojarzy się już z wielkimi ingerencjami chirurgicznymi. Dziś wykonuje się zaawansowane zabiegi przy użyciu najnowocześniejszych preparatów oraz urządzeń i można dzięki nim korygować nawet najmniejsze defekty urody.

Kliniki medycyny estetycznej oraz gabinety specjalistów otwierają się bardzo często, tworząc konkurencyjny rynek. Czy wejście na rynek zawsze jest równoznaczne z osiągnięciem sukcesu? Dlaczego mimo nowoczesnych gabinetów i najlepszych specjalistów, poczekalnie pozostają puste? Aby zaradzić tej sytuacji, trzeba jakoś wypromować placówkę medyczną. Jednak w przypadku ośrodków świadczących usługi medyczne, nie jest to takie proste. Dlaczego?

Uchwała Naczelnej Rady Lekarskiej bardzo jasno określa, jakie działania reklamowe są dozwolone w przypadku klinik. Kodeks Etyki Lekarskiej zabrania stosowania bezpośrednich reklam oraz komunikatów o cechach reklam. Specjaliści nie mogą jawnie zachęcać do wyboru danej placówki, nie mogą także przekazywać informacji, że preparaty stosowane przez klinikę nie spowodują żadnych skutków ubocznych. Zabronione jest także sztuczne zachwalanie jakiejś wybranej metody leczenia. Warto mieć jednak na uwadze, że każda z klinik medycyny estetycznej może mieć własną stronę internetową oraz profil w mediach społecznościowych.

Wszystkie wymienione ograniczenia dotyczą konstrukcji komunikatów, a nie miejsca ich występowania. W praktyce oznacza to, że doskonałym sposobem na zaistnienie w świadomości internautów jest stosowanie marketingu szeptanego dla klinik medycyny estetycznej. Co oznacza to sformułowanie? Marketing szeptany medyczny określa działania, w których do internautów docierają naturalne komunikaty na temat kliniki, specjalisty lub usługi. Celem publikowania tego typu treści jest wzbudzenie spontanicznej i neutralnej dyskusji, w której odbiorcy podzielą się swoimi doświadczeniami i opiniami o usługach. Polem działania marketingu szeptanego są fora internetowe oraz grupy dyskusyjne czyli te miejsca, w których dochodzi do interakcji z internautami.

Do promowania usług medycznych trzeba podejść w wyjątkowy sposób. Jeśli chcesz poprawić wizerunek swojego gabinetu lub kliniki, korzystaj z pomocy doświadczonej agencji Argonium. Firma ta działa w branży od kilkunastu lat i oferuje swoim klientom szeroki wachlarz usług IT na najwyższym poziomie. Wśród nich znaleźć można także pomoc w zakresie marketingu szeptanego dla klinik medycyny estetycznej.

Treści publikowane w ramach marketingu szeptanego nie mogą mieć cech reklamowych. Mogą mieć charakter informujący, ale skłaniający do podjęcia dyskusji. Przeważająca większość internautów poszukuje opinii w internecie przed podjęciem nawet najdrobniejszego zakupu. Podobnie jest w przypadku wyboru usług medycznych. Chyba nikt nie wybierze lekarza, o którym nie wiadomo nic poza tym, że w ogóle prowadzi praktykę. Dlatego też aby zbudować rozpoznawalność, można wykorzystać rekomendacje, które pojawią się w sieci.

Argonium pomoże podjąć właściwe i w pełni etyczne działania promocyjne. Praca agencji polega na utworzeniu bazy branżowych grup dyskusyjnych, w których będą publikowane treści. Następnie opracowywany jest plan, według którego umieszczane są komentarze. Specjaliści czuwają nad treściami publikowanymi na forach i dbają o to, aby utrzymać pozytywne relacje z pacjentami oraz pozostałymi użytkownikami. Jednak czy w internecie zawsze pojawiają się pozytywne opinie? Nie i trzeba umieć się do tego właściwie odnieść. W przypadku, kiedy zabieg się nie udał lub pacjent nie był zadowolony z wizyty i zamieścił swoją opinię na forum, nie należy udawać, że jej nie ma. Warto przeprosić za ten błąd. W ten sposób internauci będą widzieć w Tobie kogoś, kto interesuje się pacjentami i nie traktuje ich z wyższością. Znacznie łatwiej jest w przypadku opinii pozytywnych. Za tego typu komentarze warto podziękować, utrzymując tym samym pozytywną relację z pacjentem.

Decydując się na wykorzystanie marketingu szeptanego warto także skorzystać z dodatkowych narzędzi, np. mailingu. Można w nim zastosować system powiadomień o zbliżających się terminach wizyt, albo umieścić treść podziękowania, która będzie wysłana do pacjenta po wizycie. Niby nic, ale tego typu działania budują w pacjencie poczucie, że jego dobro jest rzeczywiście ważne dla lekarza. Uwaga, wszystkie treści wysyłane w ten sposób nie mogą mieć cech reklamowych.

Kliniki medycyny estetycznej oraz pozostałe placówki medyczne są dość specyficznymi miejscami. Nie mogą się bezpośrednio reklamować, ale mogą stosować działania z zakresu marketingu szeptanego. Aby zaplanować odpowiednią strategię tego typu warto skorzystać ze specjalistycznej pomocy. Argonium jest liderem w regionie i zatrudnia najlepszych specjalistów. Prowadzisz gabinet lub klinikę medycyny estetycznej? Sprawdź, co może zaproponować Ci Argonium.

POLECANE FIRMY

Zobacz również

Czym jest strona produktowa?

Czym jest strona produktowa?

Przeniesienie biznesu do internetu jest świetną decyzją. W sieci funkcjonuje zdecydowanie większa ilość użytkowników i istnieje tu znacznie większe prawdopodobieństwo dotarcia ze swoją ofertą do szerszego grona odbiorców. Bez wz
Jak wykorzystać marketing szeptany w promocji kliniki medycyny estetycznej?

Jak wykorzystać marketing szeptany w promocji kliniki medycyny estetycznej?

Każdy z nas wie, że że zdrowie jest jedną z tych najważniejszych wartości w życiu. Medycyna estetyczna łączy w sobie zarówno pomoc medyczną, jak i możliwość odmiany wyglądu. W wielu przypadkach nawet małe zmiany estetyczne mogą zn
Jak wygląda obsługa sklepu internetowego?

Jak wygląda obsługa sklepu internetowego?

Branża e-commerce rozwija się w niezwykle dynamiczny sposób. Handel internetowy stanowi ogromny procent sprzedaży, ale początkowo do zakupów online podchodzono z dystansem. Przewagą sklepów stacjonarnych jest możliwość bezpo
Ochrona danych w firmie

Ochrona danych w firmie

Wraz z biegiem czasu zwiększa się ogromne znaczenie informacji. Niemal wszystko co jest wyjątkowo istotne, przechowywane jest na chwilę obecną na komputerach. W konsekwencji tego od dłuższego czasu głośno jest na temat szeroko rozumianej ochr